Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

maandag 3 oktober 2011

Witloofsoep met Honing


Morgen opnieuw bij de weegschaal bij de Bodystyling! Nog een duwke en mijn doel van 5 kg is in de sjakosj :-) Van 't weekend wel veel gezeurd, maar ja, zo'n mooi weer... Terraskes & uit eten horen daar gewoon bij hé.. En ach ja, dan duurt het een weekje meer eer ik mijn goal haal, maar genieten van 't leven is voor mij nog altijd belangrijker!
Kwestie van de schade toch een beetje te beperken... vanavond soepke... had hem gisterenvoormiddag eigenlijk al gemaakt en kwam goed van pas, want de hele namiddag, het wordt een maandagse gewoonte :-), opnieuw Jo wat geholpen met de tweeling en de 2-jarige. Thuisgekomen, honger en soepke slurpen si!

Ingrediënten:
300 gr witlof, 1 ui, 2 bierglazen water, bouillonblokske, 1 koffielepel honing (nu ja, ik heb er wel ietske meer bijgedaan, want ben nu eenmaal een zoetemuile). Volgens 't recept dat ik op 't internet had gevonden, ook nog room, maar gezien mijn 'dieet' heb ik die maar achterwege gelaten...

How to...
- Ui en witlof in brokken kappen en even aanstoven in olie
- Water erbij kletsen, bouillonblokje erin en 10 minuutjes laten koken
- Honing en eventueel room erbij en mixen maar!

Volgens dat receptje moest je dat eten met een crostini met geitenkaas... Ciabatta bestrijken met olie, even in de pan bruin bakken, besmeren met geitenkaas, wat gesnipperde witlof en verkruimelde pecannootjes erop. En ik ben ervan overtuigd dat dit er idd megagoed bijpast, maar ja... dieet hé :-S

Geen opmerkingen:

Een reactie posten