Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zaterdag 13 augustus 2011

Stoofpotje van Kip in Hoegaarden



Wat voor een weer is dit nu toch? Zomer mijn botten! Tijd voor een meer winters gerechtje dus! Perfekte kost om een zaterdagavond in te zetten :-) Morgen een rustig dagje en dan maandagnamiddag hapjes & drankjes bij Katleen. Hopelijk is het weer al wat opgeklaard tegen dan, zodat we allemaal kunnen genieten van haar gezellig tuintje!

Ingrediënten:
Kipfilets, 2 flesjes Hoegaarden, 4 wortelen, 2 uien, 1 el mosterd, bloem, tijm, laurier

Let's get started!
- Kip in blokjes snijden, peper&zout en bruin bakken in wat boter
- Uien fijnsnijden, er aan toevoegen en wat bloem over het geheel strooien
- Als de kippeblokjes bruin en de uien glazig zijn, er het bier aan toevoegen.
- Daarna de wortelschijfjes, mosterd, tijm en laurier erbij.
- Volgens het recept dat ik gevonden had, moest je een boterham bestrijken met mosterd ipv zoals ik er gewoon een eetlepel in te kwakken, maar had enkel pistolets liggen... dus ik heb er nog wat maizena aan toegevoegd om de saus wat te laten indikken.
- Dik half uur laten stoven op een zacht vuurtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten