Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zaterdag 7 mei 2011

Ananaspapillot à la Mojito

Als ik vooraf weet dat mijn ouders binnenspringen zorg ik graag voor iets kleins (blijven eten willen ze nooit en nu ja, gisterenavond ging het mij toch niet passen, want avondje uit met de ladies :-)) Het is 't weer niet om hen een tas soep of zo te serveren, dus maar op zoek naar iets anders... Geïnspireerd door een dessert dat ik ooit op een social event voorgeschoteld kreeg toen ik nog in Frankfurt werkte en een receptje van Piet Huysentruyt: de ananaspapillot à la mojito :-)

Ingrediënten:
4 schijfjes ananas, 4 el kandijsuiker, 8 takjes munt, 6 el rum

Kan het makkelijker...
- Ananas in schijven snijden, pel ervan en elk op een stukje aluminiumfolie leggen
- Overstrooien met de suiker, rum en munt
- Papillot dichtmaken en 10 minuutjes de oven in

En dan om erbij te geven... Volgens het recept van Piet kloptje je 2 eiwitten met 4 el suiker hard en serveerde je daar een eetlepel bij. Maar ja, mijn mixer heeft geen 'klop'functie, dus ik maar handmatig staan kloppen... en nog... en nog.... tot het wel ok was, maar toch besliste er de volgende keer gewoon een bolleke vanilleijs bij te geven :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten