Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

maandag 11 april 2011

Peperkoek Brie Toast

Vrijdagavond een etentje gehad hier, 5 vriendinnen en maar 4 plaatsen om comfortabel te tafelen... Was dus op 't idee gekomen om gewoon wat ik 'zetelhapjes' noem te serveren... Alles wat je uit het vuistje of enkel met een vork of lepel kan eten... Op zich een uitstekend idee, behalve 't feit dat ik niet goed kan proportioneren, altijd schrik heb dat ik niet genoeg zal hebben en bijgevolg nog eten voor een heel leger over had :-S Had o.a. 3 pasta's voorzien en tot en met vandaag dus pasta gegeten. Gelukkig heb ik heel veel kunnen uitdelen, maar 't komt ondertussen mijn oren uit :-S Bij deze wou ik deze middag es wat afwisseling! Een snelle snack!



Ingrediënten:
Peperkoek, Brie, honing, provencaalse kruiden, peper

En dan...
- Beleg elk sneetje peperkoek met een plakje Brie
- Bestrijk dit met honing
- Kruid met provencaalse kruiden en draai es aan uw pepermolen
- Nog even onder de grill tot de kaas gesmolten is en klaar!

Op de site van Jeankes recepten stond dat een slaatje en een fris glas witte wijn hier uitstekend bij past! Nu ja, dat van die witte wijn niet geprobeerd, maar is idd lekker wat sla on the side. Terwijl ik dit aan 't eten was was ik me langs de andere kant ook aan 't bedenken, als je zo'n peperkoek in twee zou delen, je dit eigenlijk ook  best als aperitiefhapje zou kunnen serveren. Weer es iets anders hé :-)

1 opmerking: