Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

vrijdag 10 december 2010

Appel-Curry Soep



Een paar maanden geleden ben ik dus veranderd van job. Heb eigenlijk best wel nog steeds een beetje moeite om me er aan te passen, maar het begint de goede kant uit te gaan. Het is gewoon zo anders, een compleet andere sector, compleet andere inhoud van job, compleet andere manier van werken... Ja, 11 jaar voor één bedrijf werken, gaat dieper in je kleren zitten dan je voor mogelijk had geacht. En op mijn nieuwe job is er ook gewoon GEEN sociaal contact onder de collega's, je skypt met je buurman... Need I say more? Maar ook daar is verbetering in aan 't komen! Met de weinige vrouwen (jaja, het is er een mannenwereld) deze week de kerstmarkt in Brussel ontdekt, tot de vaststelling gekomen dat ik de enige niet ben die er zo over denkt, dus er is hoop! Marie rommelt ook graag in de keuken en was op zoek nr een idee voor oudjaar voor -hoeveel waren het er ook weer?- ik dacht ongeveer 15 man. Kwestie van het uzelf zo gemakkelijk mogelijk te maken de avond zelf, want werk zal er genoeg zijn het moment zelf, zei ik dat als voorgerecht gewoon een soepje zou serveren in haar plaats en dat ik daar de perfecte soep voor had! Mijn appelcurrysoep! Dus natuurlijk receptje doorgegeven en deed me eraan denken deze ook hier neer te pennen, want is echt een goeike!

Ingrediënten:
Boter, 3 uien (niet de grootste, niet de kleinste), 2 appels, 1 koffielepel curry, 1 liter water, 2 blokjes kippenbouillon (eventueel nog room & bieslook voor de afwerking)

How to...
- Uien en appels fijnsnijden en 5 minuutjes stoven in wat boter
- Voeg er het water, de curry en de bouillonblokjes aan toe en laat 15 min. koken
- Mixen en klaar is kees!
(- Net voor het opdienen kan je er altijd een vleugje room aan toevoegen en wat bieslook over strooien)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten