Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 31 oktober 2010

Gevulde Biefstuk met Mozarella



Laat ik maar beginnen met mijn allerfavorietste lekkerste gerechtje! Deze heb ik ergens ooit es tussen receptjes voor kerst gevonden hier op 't internet, maar waarom wachten tot kerst? Ik heb er geen enkel probleem mee om dit in elke andere maand van 't jaar ook te eten :-)

Dit is een gerecht waar Vincent, een goeie vriend van mij, altijd naar vraagt. Hij weet ondertussen best zelf hoe hij het zou moeten klaarmaken en hij kan ook wel een aardig potje koken, maar gezien dit MIJN gerecht is, komt hij dit hier eten als ie er zin in heeft :-)

Ingrediënten:
Biefstuk, Coburgherham, geraspte mozarella, room & massa's look.
Hoe begin je eraan?
- Eigenlijk heel simpel hoor, als voorbereiding, je biefstuk insnijden, zodat er een envelopje ontstaat, daar die geraspte mozarella inproppen en die Coburgherham rond uw biefstuk wikkelen.
- Braden in wat boter naar eigen smaak, eruit halen en dan wikkel ik die altijd in wat aluminiumfolie, ooit es gelezen dat het vlees daar nog iets malser door wordt, baat het niet, dan schaadt het niet, want zo koelt het bovendien ook minder snel af. Tijdens 't wachten begin ik al mijn knoflookteentjes te pellen.
- In het oorspronkelijk recept was het nu eigenlijk al klaar, want je koopt de gewoon knoflooksaus die je erbij serveert, maar ja... die kan toch nooit zo lekker zijn zoals je die zelf maakt hé! Dus je hebt net de biefstukken uit de pan gehaald en dan giet je er meteen de room in. Haal uw knoflookknijper maar boven, maar we gaan er de knoflook boven persen! Ik ben niet de goeie persoon om te vragen hoeveel je hiervoor moet gebruiken, want ik eet nu eenmaal supergraag look en ben hier over 't algemeen nogal kwistig mee :-S Dus de geperste look zit nu ook allemaal in de pan en nu het vuur wat hoger, nu en dan es roeren om te kijken of je saus al dik genoeg is en dan serveren!
- Gezien ik geen frietpot heb, is dit een gerechtje dat ik altijd eet met gebakken aardappeltjes en sla. Maar feel free om er natuurlijk iets anders bij te eten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten